کد خبر 314259
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتظار ما در اجرای طرح تحول نظام سلامت این نبود که به سرعت به این موفقیت ها برسیم، اما علاقه به خدمت رسانی باعث شد تا از برنامه نیز جلوتر باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، «سیدحسن هاشمی» صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: پیش بینی ما در رسیدن به نقطه هدف، چهار تا پنج ماه بعد از آغاز اجرای برنامه بود، اما در این شرایط نیز باید مراقبت کنیم تا با توجه به گرفتاری ها، کارها به نحو احسن انجام شود.

وی با تصریح بر این نکته که همدلی و قوت برای اجرایی شدن تصمیمات و برنامه های دولت تدبیر و امید، مورد نیاز است، افزود: تا پایان سال جاری در حوزه آموزش، تغییرات متناسب با نظام سلامت عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز در کشور چهار بسته حمایتی در حوزه بهداشت و سلامت عملیاتی شده است، ابراز امیدواری کرد در زمینه پیشگیری و حوزه بهداشت و سلامت، بسته های متعدد در کلان شهرها و شهرهای کوچک و بزرگ و نقاط محروم بخوبی اجرا شود.

وی اظهار کرد: بنا داریم پزشک و متخصص و مکمل های دارویی را تأمین کنیم تا خدمات در روستاها و حاشیه شهرها بهتر شود.

هاشمی با اشاره به سخنان رییس سازمان غذا و دارو گفت: داروهای تحت پوشش بیمه از 180 قلم به 276 قلم و حمایت دولت از 50 درصد به 70 درصد رسیده و در بخش هایی که 70 درصد حمایت می شد، به 90 درصد افزایش یافته، اما همچنان معتقدیم با وجود این حمایت 90 درصدی دولت، باز هم برای برخی خانواده ها بخصوص افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، مشکلات وجود دارد و بنا داریم بخوبی از این اقشار حمایت کنیم.

وزیر بهداشت افزود: زایمان طبیعی بدون هزینه، ماندگاری پزشکان در 560 بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی کشور که این مسئله بخصوص در ابتدای شب تا صبح روز بعد احساس می شد، از دیگر بسته های حمایتی است و بقیه بسته های حمایتی نیز بزودی عملیاتی می شود.

هاشمی گفت: یکی از مشکلات، فضاهای نامناسب است که باید آن ها را ارتقا دهیم و در بخش تجهیزات برنامه ریزی کرده ایم تا همه امکانات بیمارستانی سراسر کشور تا پایان سال فراهم شود و مردم که تاکنون شهد شیرین این خدمت دولت و رییس جمهور را چشیده اند همچنان این روند برایشان ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: البته از مردم هم می خواهیم در این راه، صبوری و تحمل داشته باشند زیرا این کار موقتی نیست و حداقل تا پایان دولت تدبیر و امید ادامه خواهد داشت.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس